Biljetter

Hur köper jag biljetter?

Enklast köper du dina biljetter direkt här på vår hemsida www.lorensbergsteatern.se. Biljetterna betalas med kort eller swish.Du kan också ringa vår biljettkassa 031-708 62 00 och boka dina biljetter. Bokade biljetter ska oftast betalas inom 10 dagar, ibland tidigare. Biljetterna betalas online via en betallänk, via…

När är kassan öppen?

Biljettkassan är öppen för besök 2 timmar innan föreställning.Telefontid tisdagar kl 14-17. Vårt telefonnummer är 031-708 62 00.

När går det att ringa biljettkassan?

Biljettkassan har telefontid tisdagar kl 14-17. Vårt telefonnummer är 031-708 62 00.

Jag har betalat men har inte fått några biljetter?

Ibland händer det att våra biljettmail hamnar i mottagarens skräppost, så kolla först att de inte hamnat där. Tänk på att se efter redan i samband med betalningen eftersom skräpposten vanligtvis rensas automatiskt efter ca 10 dagar. Hittar du inte mailet i…

Är det ok att köpa biljetter av en andrahandsförsäljare?

Vi tar starkt avstånd från andrahandsbolag där man organiserat säljer biljetter vidare till överpriser. Dels lägger de på extra avgifter, dels finns det ingen garanti för att biljetterna är äkta. Vi rekommenderar alla att bara köpa biljetter via artistens eller…

Jag har glömt min biljett hemma. Vad gör jag?

  Kom till biljettkassan så hjälper vi dig. Vi öppnar 2 timmar innan föreställningsstart.

Kan jag köpa biljetter någon annanstans?

Du kan köpa biljetter här på vår hemsida, på Showtic och hos vårt ombud Pusterviksbiljetter på Järntorgsgatan 12 i Göteborg.

Tillkommer det några serviceavgifter på biljettpriset?

Alla biljettpriser som visas på vår hemsida är bruttopriser, det vill säga det tillkommer inga ytterligare avgifter.

Har ni avbokningsskydd? 

Gäller föreställningar som spelas från och med 1 januari 2026:Du kan lägga till en avbeställningsförsäkring via MySafety när du köper biljett via vår hemsida eller showtic.se. Villkor för försäkringen hittar du här: MySafety Avbeställningsförsäkring

Kan jag avboka min biljett? 

Distansavtalslagen gäller inte evenemangsbiljetter. En köpt biljett återlöses inte. Om du har en avbeställningsförsäkring via MySafety kontaktar du dem på https://www.mysafety.se/kundservice/

Mat & dryck

Restaurang Lorens Bar

Vår restaurang Lorens Bar har öppet i samband med nästan alla föreställningar. Vi serverar rätter ur vår Bistromeny och innan vissa föreställningar även vår Buffé Lorens Bar.Vi rekommenderar att ni bokar bord. Detta görs via mail till bokabord@lorensbergsteatern.se eller per telefon till biljettkassan 031-708…

Pausbokningar

Slipp köerna i pausen genom att beställa din pausfika redan när du kommer till teatern. Du beställer vad du vill ha i Lilla Baren, betalar och får en anvisad plats där det du beställt kommer att stå uppdukat.

Tillgänglighet

Hörslinga

Teatern har en magnetslinga (T-slinga) som installerades år 2015. Den går under varje stol i salongen och ger ett så optimalt ljud som det går med dagens teknik. De stolar som har sämst täckning är ytterplatser på balkong samt hela bänk…

Tillgänglighet för rullstolsburna

Vi har fyra platser för rullstolar i salongen, ytterst på rad 2 och 5 på parkett. Dessa platser kan endast bokas via biljettkassan (031-708 62 00). Två av dessa, de på rad 5, är även anpassade för permobil.Det finns en ramp…

Föreställning

Hur lång är föreställningen? Och är det någon paus?

Du hittar all information om föreställningarna här. Ibland får vi inte all information från arrangören förrän nära inpå föreställningen, så titta gärna igen om du saknar något.

Insläpp

Kom i god tid! Vår rekommendation är att du är på plats ca 30 minuter innan föreställningen börjar.Vi kan inte garantera insläpp efter att föreställningen börjat. Kommer du sent, kontakta foajépersonalen så visar de in dig i salongen när det är…

Fotografering och ljudupptagning

Det är inte tillåtet att fotografera eller göra inspelningar, varken ljud eller video under föreställningen.

Garderob

Garderoben är i entréplanet. Den öppnar i samband med att restaurangen och/eller baren öppnar och är bemannad under hela föreställningen, även under pausen.Det kostar 40 kr per jacka att hänga in.Vissa föreställningar kräver att alla hänger in sina ytterkläder.

Mobiltelefoner

Mobiltelefoner ska vara avstängda under föreställning. Tänk på att även ljuset från mobilen kan störa andra gäster runt om i den släckta salongen, vänligen respektera detta.

Salongen

Det finns två sektioner på parkett (bänkrad 1-10 respektive bänkrad 11-18) och en på balkong. Balkongen nås via någon av trapporna i inre foajén.Teatersalongen har inga pelare eller annan inredning som skymmer sikten. Det finns minst ett trappsteg till alla rader utom…

Finns det väntelista för utsålda föreställningar?

Vissa föreställningar har väntelista och det ser du när du försöker boka biljetter till den föreställningen. Finns det ingen väntelista kontakta biljettkassan med jämna mellanrum för att se om det kommit in återbud.

Okategoriserade frågor

Vad är Showtic?

Showtic är en biljettportal där alla våra föreställningar finns till försäljning. Showtic är en del av Moment Group AB där även Lorensbergsteatern numera ingår.Läs mer om Showtic här.

Hur fungerar ett presentkort och var köper jag det?

Presentkort på valfri summa kan köpas både i biljettkassan och här. Presentkortet är giltigt 1 år från inköpsdatum och kan användas vid köp av biljetter, souvenirer i biljettkassan samt mat och dryck i vår restaurang Lorens Bar. Vid köp av presentkort får du…

Borttappat

Om du glömt eller tappat något under föreställningen och kommer på det senare, kontakta biljettkassan på biljettkassan@lorensbergsteatern.se eller 031-708 62 00. Vi sparar upphittade föremål max en säsong.

Väskor

Lorensbergsteatern omfattas inte av väskförbud. Väskkontroll kan ändå förekomma. Däremot har vi ett förbud mot stora väskor i salongen, av brandutrymningsskäl. Alla större väskor (större än en A4) ska lämnas in i garderoben.

Hur tar jag mig till teatern?

Teatern ligger på Karl Gerhards Plats 1  (infart från Södra vägen 37) i Göteborg. ParkeringIntill teatern ligger ett parkeringsdäck, med infart både från Södra vägen och Berzeliigatan. Vid infarten från Södra vägen finns två stycken handikapparkeringar. Närmaste större parkering är…

Missnöjen och klagomål på evenemang

Ibland kan det hända att sikten från en viss plats skyms av exempelvis teknik- och scenutrustning som tillkommit under scenbygget. I sådant fall eller vid andra problem med platserna såsom störningar från andra gäster, ber vi dig att snarast möjligt…

Vad händer om en föreställning ställs in eller flyttas?

Om en föreställning ställs in eller flyttas meddelar vi detta via mail och/eller telefon. Du får då också information om eventuell ersättningsföreställning samt hur du får biljettpengarna återbetalda. Har du köpt biljetten via någon annan än Lorensbergsteatern eller Pusterviks Biljetter så är det denne…